منتــدى بــويـــه
 
الرئيسيةس .و .جبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 رواية ( ملك وشيطان)

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
samar love



انثى عدد الرسائل : 6
تاريخ التسجيل : 10/02/2013

مُساهمةموضوع: رواية ( ملك وشيطان)   الثلاثاء أبريل 09, 2013 6:28 pm

انا اول مره انزله قصه طبعا بس انا حبت انزله واشوف ايه رايكوم فيها ويارب تعجبكوم القصه واتمنه اشوف ردود منكوم .
القصه بتتكلم عن الحب الحب الامتلك الحب نفس الحب اذات حب الامتلك فى كل شيئ حتى لو كان روح مشاعر انسان... اكيييييد مش موهم الموهم الوصل اليه الى انت عاوز.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
samar love



انثى عدد الرسائل : 6
تاريخ التسجيل : 10/02/2013

مُساهمةموضوع: رد: رواية ( ملك وشيطان)   الثلاثاء أبريل 09, 2013 7:35 pm

بداية الروايه وابطال الروايه
نور: نصور :25 سنه من اغنه العائلة معندش اخوات ابوه وامه ماتوه من سنتين فى حدث وهى او هو تعبت كتيتر على فقدانهم بس تغلابة على تعبها وكملت حياته مسكت شريكات ابوه كله.
متحب حد الى عاوزه بتعملوه حتى لو كان ايه الثمن والكل بيسمع كلامه .
وصف نصور قويه جدا طويله ومعضله وتعشاق حاجه اسمها سباحه.
اكتر ناس قريبه من نصور والى بيعبره عايلتوه واصحاب واخوته.
ريم : 20 سنه , بنت حلوه عقله جدا وتحترم كل الناس من عائلة غنيه ما تحب حد ,اول جامعه.
عبود : دنيا : 22 سنه صديق نصور ويشتغل عندوه وبيحب ريم بس محدش عارف حلو كتير وبنات ميتين عليه بس هو بيحب ريم بس.
حمود: داليا: 21 سنه فى تانى جامعه بيحب دراستوه جدا مايحب السهرات ولا يحب يكلم البنات وبيحب الواحده وصديق نصور ونصور بيحبوه مثل اخوه.


عائلة ملك :::
عائله فقرا جدا عيشه مع اموه وابوه واخته صغيرة وابوه تعبان جدا ما يقدر على الشغل وهى تشتغل فى احد المطاعم علشان تصرف على عائلته واول سنه ليه فى الجامعه وصف ملك.
ملك: 20 سنه, جميله جدا عينيه زراقه وفمه صغير شعره بنى روفيعه بس جسمه عذاب .
متحب حد غير عائلتها وتبغى تعمل كل شيئ عشن عائلتها وتشتغل علشان عائلتها.
اخوتها 10 سنين .

البارت ( 1 )


كان نصور جلس فى احدى المطاعم يقراء ملفات العمل وهو جلس طاحت عينوه على البنت الى بتقدم الاكل على الطاولات نظرا الية فابتسم ابتسما صغيرة وكامل العمل وفجاه ...
البنت: صباح الخير .
نصور: اممممم صباح النور.
البنت: شكرا بداك شيئ.
نصور: نعم عاوز امممممم عاوز اعرف اسمك وبعده اطلب الشيئ الى عاوزه.
البنت: انا ملك شو طلبك .
نصور: اسمك جميل يا ملك.
ملك: شكرا اليك, شو اجيب ليكى.
نصور: طيب ممكن سؤال صغير.
ملك , نظرة اليه وهى مشتغربه وقلت: اتفضلى شو بداك.
نصور: انتى امته وانتى تشتغلى هنا, ها ممكن اعرف.
ملك: صارلى شهرين .
نصور: ما بعرف كيف مشوفتك قبل الوقت هذا. بس انت حلوه كتير يا ملك , فيكى تجيبى لى فنجان قهوه ساده.
ملك: شكرا, بداك شيئ تانى.
نصور: لا شكرا انسه ملك .
وذهبت ملك وهو صار ينظرليها حتى داخلت المطبخ وابتسام وكمل الملفات حتى جت ملك تقدم ليها القهوه وجلس نصور يطلع فيها بنظرات اعجاب ملك اشتغربت من النظرات دى وقلت ليها .
ملك: فى شيئا مو صح.
نصور: نعم للاسف كان نفسى اذوق هذه القهوه منك لكن وارى اجتماع حالنا وللاسف انا مطارة امشى وانا سعيده انى اتعرف عليكى.
ومسك ايد ملك وحائط فيها فلوس كتير وقال: ده حق القهوه, وتابس ليكى سلام .
ملك نظرات اليه الفلوس وهى فى ايديها ونظراتوه وهو ماشى ختى خرج من المطاعم.
قالت فى نفسه : انسانه غربيه محبتها ابدا .



....: ملك انتى سرحانه فى شو ؟؟
نظرات ملك واره رات محمد
ملك: شو فيك محمد والله خضتنى.
محمد: مش قاصدى والله وبعدين شو الفلوس هذه والله صارتى من الاغنياء.
ضحكت ملك: والله من الاغنياء طيب طيب يلاه نكمل شغل احسن نكون من المطرودين. ضحك محمد وكملوه شغال.
محمد صديق ملك فى الشغل اكبر منها بــ6 سنين , طويل وعريض وجسموه عضلات من عائله متوسطه وهو بيحب يشتغل عشن يصرف على نفسوه.


ذهب نصور الى السيارة وسائق بسرعه كبيره حتى يلحق الاجتماع وكان يتذكر ملك حتى واصل الى الشركه ونزل واخد اغردوه وداخل الشركه الامن شال الاغراد عنوه
شاف عبود انى نصور وصل صار يجرى لعندوه.
عبود: ليش اتاخرت لحد هل الوقت؟؟
نصور: انت شو دخلك.
عبود: طيب استعجلك شويه الكل عام ينتظارك
نصور: وشو فيها.
عبود :ليش كل هيا السعاده لى انت فيها شو صار معاك.
نصور : نظر الى عبود حتى يسكوت:امشى ادامى عشن الكل عام بنتظارنى.
ودخلوه غرفة الاجتماعات.


ملك خلصت شغل وخرجه من المطاعم محمد: ملك لوين رايحه ؟؟
ملك : يعنى لوين بدى روح اكييد على البيت.
محمد: طيب خلينى اوصلك.
ملك : طيب خلينا نروح . وذهبت معه محمد على البيت.
ملك عند باب البيت, ملك: شكرا على التوصيله محمد فى يوم من الايام سوف ارضهالك.
محمد : لالا شكرا شو شو عام تقولى انتى , لو بداك راح اوصلك كل يوم.
ملك : محمد شكرا سلام بشوفك بعدين.
ونزت دخلت البيت شافت اموه اعده واختها.


ملك: هلا امى كيفك اشتقتلك اكتير يا امى.
( وماسكت ايد اموه بساتها وضمتها)
اختها نواف" والله ما بعرف شو ها الحب.
ملك ضربت نواف على راسها : والله صح انتى من وين انتى راح تعرفى الحب تعالى بدى اضمك اشتقتلك حيله. وضمت نواف
ملك : انا بداخل اغير ملابسى وبطلع اعمل الغداء والله جوعانه , صح كيف بابا
ام ملك: بعافى يا بنتى ربنا يخليكى ليها ويكرمك ويرزقق بابن الحلال والله ما بعرف لو انتى مو موجوده كنت شو بعمل انا وابوكى واختك الله يحمي....
وقطعتها ملك : شو يا امى كا ده والله انا الى ما بعرف من غيركوم انتوه كنت شو بعمل انتوه كل حياتى الله يخليكوم ليها.
ام ملك: ربنا يحميكى.
ملك : يلاه انا بروح اغير, عشن ناكل ولا انتوه موجعنين.
نواف: والله انا هموت من الجوع.
ملك : طيب ثوانى وبيكون احلى اكل عندك يا روح قلبى.


نصور اعد هو وعبود وريم .
نصور: كله اسبوعين والجامعه تفتحا شو راح تعملى ريم.
ريم : والله ماعارفه شو راح اسويه بس ربنا يستر.
عبود: والله انا واثق فيكى كتير انتى ممتزه وراح تضالى هيك.
ريم : انت الواحيد الى بيرفع معناويتى.
عبود: ايه انا لازم اكون هيك.
ريم: نصور بشو سرحان.
نصور : بداى احكى ليكوم على شغاله موهم.
ريم وعبود نظروه الى نصور: شو الشغاله الموهم احكى.
نصور: انا اليوم شوفت بنت اسمه ملك جميله كتير وما بعارف من وقت ما شوقت هيا البنت ومش عاوزه تخرج من راسى مو عارف ليه.
ريم : لا يكون حبتها من اول نظره.
نصور وهو مشتغرب: حبتها انتى جنيتى انا ما بحب حد وبعدين شو يعنى لو اتكلمت عليه شوي او فكرت فيها بكون خلاص حبتها .
ريم : بكره بنشوف شو بيصير.
عبود: ريم انتى صارلك شيئ نصور يحب مستحيل هو اكييد بتحب بس ما يبحب.
ريم : والله انت مش عارف يعنى ايه حب يا عبود.
عبود نظر الى ريم وظل يفكر والله انا اكتر واحد بعارف يعنى ايه الحب انا اصلان مش بقدر افكر غير فيكى ولا اعرف معنها للحياه غير بضحكتك انتى روحى وعقلى انتى املى وحلمى الى عيش علشان اوصلوه انا بحبك انا بحبك يا ريم...
ريم :اوووووووه انت وين يابنى ساحرن بشو.
نصور: يلاه انا برواح والله تعبات وبداى نام سلام.


راح نصور على بيتوه هو عبارة عن قصر كبير يوجد بيه خدام والامن كتيرررر
داخل نصورالقصر وهو طلع على الغرف شافتوا يسرا.
يسرا, تعتبر هى الى مربيه نصور من صغروه , وتعتره مثل بنتها, وتحب تديلوه رايها فى كل شيئ وكمان هى عارفه انى نصور بويه.
يسرا : كيفك نور؟؟؟
نور, نصور: الحمد الله.
يسرا: احضرلك شيئ تاكليه؟؟؟
نور , نصور: لا لا مابدى اكول شيئا.
يسرا: فيكى شيئا نور؟
نور , نصور: لا ما فينى شيئ بس تعبان شويه.
يسرا: طيب شو تعباك احكيلى.
نور, نصور: اووووف, قولك ما فى شيئ, عن اذنك.
وسابها وطلع على غرفتوه راح خدلوه شاور وجلس يفكر فى ملك من ساعه ما شافها وهى ما رضيها ترواح من بالوه وليش اتعلق فيها هيك لحتى نام.



نزلت ملك الصباح من بيتها شافت محمد واقف ادامه.
ملك: شو جابك هون انت؟؟؟
محمد : انا السائق محمد اجيت حتى اوصل حضرتك الى الشغل.
ملك: والله ياسائق محمد انا ما طلبت منك انك تيجى الحين وكمان ليش ما اتصلت قبل ماتيجى ها ليش؟؟؟
محمد: والله راح ابكى انت ليش قاسيه هيك والله حرام عليكى هالمعامله.
ملك: والله طيب طيب افتحلى باب السياره الحين سائق محمد.
محمد: ايه هيك ها واخيران رضات اميرتنا ملك.
وفتح الباب لملك , محمد : اتفضلى .
وركبت ملك ومحمد سائق السياره وراح على الشغل كان نصور جلس فى المطاعم الى بتشتغل فيها ملك وكان بيسال الجرسون..


نصور: هى انسه ملك مو موجوده اليوم ؟؟؟
الجرسون: هى عام بداوم كل يوم شويه وتيجيها, حضرتك تطلبى شيئ تانى؟؟؟
نصور: لا شكرا. ( ونظرا تجاه باب المطاعم شاف ملك داخله مع محمد وبتضحك معه وفى هذه الحظه كان داخل نصور بوركان نار ماحد يقدر يطفيها)
ملك: محمد ماراح توقف ضحك يلاه على الشغل.
محمد: مع انى مش قادر اشبع منك لكن ماشيه يلاه. ضربت ملك محمد على كتفوه ونصور كان يطلع وهو معصب على الاخر.



فى مكان تانى,,,, اتصل عبود على ريم...
عبود : كيفك يابنت؟؟
ريم : انا مليحه وانت استاذ عبود.
عبود : انا الحمد الله شو عام بتسويها.
ريم: ولا شيئ وانت.
عبود : والله انا فى الشركه وخلصت كل الشغل الى وراى وحاليا ما عام بعمل شيئ بس بفكر اروح عند حمود.
ريم: والله فكرا حلوه كتير وانا كمان براح لعندوه لانوه وحشنى وصارلى اكثر من اسبوع مشوفتوه.
عبود : طيب جهزى حالك وانا بجايه اخدك ونروح لعندوه.
ريم: انا على طول بكون جهزه عام بنتظرك, باى حبيبى.
عبود: باى يالله امته تكون هالكلمه من قلبه. وخد مفتيحوه وراح لعند ريم...




كانت ملك تقدم اكل جانب طاولة نصور ونصور مسك الموبيل صور ملك بالموبيل وهى عام بتقدم خالصت ملك وماشية من جانب نصور.

نصور: هلا ملك كيفك؟؟؟
ملك: الحمد الله كيفك استاذه ....
نصور : نور.
ملك: هلا فيكى استاذه نور, تحبى تطلبى اى شيئ؟؟
نصور: ملك انتى بتشتغلى هنا ليه؟؟؟
ملك : شو ها سؤال؟؟؟
نصور: ممكن تردى عليه؟؟؟
ملك: اكييييد علشان محتاج الشغل؟
نصور: انتى ما بتفكرى تشوفى شغال تانى بدل ده ؟؟
ملك : لا والله انا مرتاحه هنا , عن اذك وراى شغل .
نصور: طيب لحظه واحده , انتى ممكن تيجى تشتغلى معايه فى الشركه وراح يكون الشغل احسن من هنا بكتير شو رايك؟؟
ملك: وليش انا يعنى؟؟؟
نصور: هيك انا حبه تشتغلى معايه.
ملك: لكن للاسف انا عجبنى جدا شغلى هنا , ميرسى جدا. عن اذنك.
وماشت نصور عصب من طريقة ملك فى الكلام معه عمر ماحد يقدر يكلموه هيك كيف هى اتكلمت معه بيا ها طريفه ويقول فى نفسوه( ليش ساكت على هاسلوب الى اتكلمت بيا معى )




وصل عبود عند ريم وركبت السياره معه وراح عند حمود.
ريم: هلا حبيبى وحشتنى وينك؟
حمود: ريم حبيبتى وحشتنى اكتر والله.
ريم : والله بيان انى وحشتك حتى ماسالت عليه.
حمود: اوووه ريم لا تزعلى كنت مشغول شويه.
عبود: وهو حاسس بالغيره : والله انا موجود خلاص , حمود وحشتنى.
حمود: وانت كمان , انا اسف لاتزعلوه منى بس انا كنت مشغول.
عبود : لا عادى, حمود انت شو عام بتقول احنا كمان انشغالنا عنك.




قبل ما يروح نصور راح عند ملك
نصور: هذا الكارت بتاعى اذا فكرتى فى الموضوع؟ تقدرى تكلمنى.
ملك : اى موضوع انا ما بداى شيئ منك , شكرا اليك.
نصور وهو يطلع فيها ومعصب : بنشوف . وماشها
ملك تقول فى نفسها ( اكيد دى مجنونه موطبيعيه).


عاوزه اشوف ردود لو عجبتكوم بكمل .
وشو تتوقعوه.
[/b]


عدل سابقا من قبل samar love في الإثنين أبريل 15, 2013 8:02 pm عدل 4 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
شموخي يتعدالك



ذكر عدد الرسائل : 32
الموقع : السلطنه......مسقط
العمل/الترفيه : طالب
المزاج : مكس
تاريخ التسجيل : 10/04/2013

مُساهمةموضوع: رد: رواية ( ملك وشيطان)   الأربعاء أبريل 10, 2013 3:43 am

samar love كتب:
انا اول مره انزله قصه طبعا بس انا حبت انزله واشوف ايه رايكوم فيها ويارب تعجبكوم القصه واتمنه اشوف ردود منكوم .
القصه بتتكلم عن الحب الحب الامتلك الحب نفس الحب اذات حب الامتلك فى كل شيئ حتى لو كان روح مشاعر انسان... اكيييييد مش موهم الموهم الوصل اليه الى انت عاوز.


رائعه يسلمو على الطرح اتمنى انك تكمليها يعطيك الف عافيه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
samar love



انثى عدد الرسائل : 6
تاريخ التسجيل : 10/02/2013

مُساهمةموضوع: رد: رواية ( ملك وشيطان)   الأربعاء أبريل 10, 2013 8:05 pm

روايات ( ملك و شيطان )[i][b][u]


عدل سابقا من قبل samar love في الإثنين أبريل 15, 2013 6:51 pm عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
samar love



انثى عدد الرسائل : 6
تاريخ التسجيل : 10/02/2013

مُساهمةموضوع: رد: رواية ( ملك وشيطان)   الإثنين أبريل 15, 2013 9:51 am

اول روايه لى يارب تعجبكوم.[i]


عدل سابقا من قبل samar love في الإثنين أبريل 15, 2013 7:15 pm عدل 2 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
samar love



انثى عدد الرسائل : 6
تاريخ التسجيل : 10/02/2013

مُساهمةموضوع: رد: رواية ( ملك وشيطان)   الإثنين أبريل 15, 2013 6:48 pm

روايه ( ملك وشيطان)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
monybaby



انثى عدد الرسائل : 23
تاريخ التسجيل : 03/03/2013

مُساهمةموضوع: رد: رواية ( ملك وشيطان)   الأربعاء أبريل 17, 2013 1:39 pm

البداية خطيرة ياريت تكملى ولا تسحبى علينا يعطيكى العافية بس بليز لا تتاخرى فى التكملة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
samar love



انثى عدد الرسائل : 6
تاريخ التسجيل : 10/02/2013

مُساهمةموضوع: رد: رواية ( ملك وشيطان)   الثلاثاء أبريل 23, 2013 9:00 pm

البارت2



بداية البارت عند حمود وريم و عبود
ريم: يلاه انا بروح على السوق حبه اشترى شويه اغرد
حمود: ليش راح تمشواه لسه ماعدنا
ريم: اذا بادك انت تعال معنها.
حمود: والله كنت عاوز بس وراى شوية حاجات لازم اعملوه.
عبود : طيب احنا هنسيك تشوف الى وراك. سلام
حمود: يلاه خلوه بالكوم من نفسكوم .
ريم: والله انا معاه عبود , يعنى فى حميتوه ولا شو استاذ عبود.
عبود فى نفسوه(والله انتى فى عقلى وقلبى): اكيد ,حد يقدر يطلع فيكى وانا معاك
ريم: وانا عام قول هيك بردوه
حمود: شو ها الرومنسى والله الى يشوفكوم يقول بتحبوه بعض ومرطبين من زمان.
ريم:ههههههههههه
عبود: طيب احنا ريحين سلام حمود .
حمود سلام سلام ريم
ريم: سلام
وطلعوه وراحوه .




راح نصور على الشركه و قال للسكرتيره.

نصور: خلى خالد يجينى الحين
السكرتيره: حاضر , لحظه واحده.
ترك نصور التلفون وجلس ينظر الي صورة ملك حتى داق الباب
نصور :داخل خالد
خالد: هلا استاذه نور
نصور: تعال ياخالد اجلس
جلس خالد, نصور: بادى منك تشوفلى شغله.
خالد : امرك استاذه نور شو باداك.
نصور : بادى اعرف كل شيئ عن ها البيت الى فى الصوره ,كيف حياتها , كيف عايشها,
وين عايشها , شو عام تعمل كل شيئ كل شيئ تمام هى اسمها ملك وشغله فى مطاعم.........
خالد: خاضر فى اقرب وقت ممكن بيكون عندك ان شاء الله, تامرنى بشيئ تانى.
نصور: فيك تروح.




ملك كانت واقفه تنتضرا تاكس جاها محمد

محمد: يلاه يلاه اركبى.
ملك: لالا شكرا انا برواح بتاكسى
محمد: ليش وانا موجود يلاه اركبى
ملك:محمد روح انت انا راح اركب تاكسى بادى روح عند رفجتى
محمد: اوك براحتك راح اشوفك بكره خلى بالك من حالك.
ملك: حاضر محمد سلام.
محمد: سلام . وراح محمد جاها تاكس اركبت ملك وقالت على العنوان ووصلت.



راح نصور على شقه كبير ملكوه وكان مخنوق جدا من ملك وطريقها وهو ليش متعالق بملك وبادوه تكون معها على طول وليش اديق لم شاف ملك مع محمد وهو بيفكر فى ده كلوه اتصل على ريفجتوه هند.

نصور: هلا هند.
هند: هلا حبيبى كيفك؟
نصور: بادى تيجى لعندى الحين.
هند: حبيبى, والله منى فاضية الحيى بجيلك بكره.
نصور هو عصبى: انتى شو عام تقوليه انا ما بطلوب منك, بادك تيجى الحين مو على مزاجك غصب.
هند: خلاص خلاص حبيبى ليش هيك عصبت , انا اسفه كنت عام هزر معك.
نصور : انا فى الشفه. وسكر فى وجهها.


هند 22 سنه ,موطويله كتير, جسمها حلو ,صورة وجهها مو وحشها ومو حلوه كتير اتعرفتا على نصور فى احد الحفلات بتحب الفلوس كتييير وبتخود من نصور الى هى عاوزه فى المقابل بيخد نصور الى هو عاوز من غير ما تعرضوه على هالشيئ.


وصلت ملك لعند صاحبتها وداقت على الباب وداخلت ضامت نوره .
نوره: حبيبتى وحشتنى .
ملك: وانتى اكتر يا روحى.
نوره: والله من يوم ما اشتغلتى وانا مابقدر اشوفك .
ملك: والله يانوره كله اسبوعين وبتشوفينى كل يوم.
نوره: والشغل شو باداك تعملى فيها.
ملك: الجامعه الصباحا وبشتغل المساء.
نوره: والله حرام راح تقدرين على كل هاد.
ملك: يعنى شو بادى اعمل انا محتاجه انى اشتغل حتى اقدر اصرف على عائلتى وكمان لازم اتعلم حتى يمون مستقبلى احسن.
نوره: الله معاك ياملك والله انتى قلبك حنون.
ملك: شكلك مابادك تشربنا شيئ .



وصلت هند لعند نصور وداخلت الشقه لاقت نصور جلس على الكنبه وبيشرب وعام يطلع فى الموبيل وتقول (بنشوف ست ملك بنشوف)

هند: شو حبيبتك وصلتك انك تكلم حالك . نظرا نصور لوراه كانت هند وقفه وبتضحك.
نصور: انتى عام تحكى ,ليش اتاخرتى هيك.
هند: والله كنت بطريق.
قام نصور وراح لعند هند وباس شفايفها وقاعد يبوس فيها ونزل على رقبتها وبيبوس فيها
هند: شوى شوى نصور شو فيها.
نصور: اشششششش وشال هند وراح على الغرفها.



عند ملك ونوره.
ملك: مابعرف شو بادى اقول على هابنت ولا شو بادها منى.
نوره: طيب ماتروحى تشتغلى معها واكيد الشغل ده هيكون مناسب اكتر ليكى علشان الجامعه.
ملك: اشتغل عند مين انتى ما سمعتينى بقولك شكلها موطبيعيه.
نوره: يعنى عشن بادها تشتغلى معها بتكون مو طبيعيها.
ملك: لامو هيك بس فى شيئا موطبيعيه فى ها البينت.
نوره: هى شو اسمها.
ملك: اسمها نور وهذا الكارت بتعها.
نوره: والله انتى الى مو طبيعيها هيا نور الـــــــــــــــ هيا من اغنها العائلت حد يترك الشغل معها.
ملك:والله يعنى من اعنها العائلت طيب وانا شو دخلنى بفلوسها ياستى بقولك انا عجبنى شغلى فى هالمطاعم.
نوره: بكره بتندامى لو ضاع الشغل هاده منك وبتقولى نوره قالت.
ملك: ماشى بكرها بشوف .
نوره: لحظه راح وريكى حاجه على النت.
ملك: ورينى.




عند نصور وهند قعد يبوس هند بطريها مو طبيعيها ولكن عقلوه عند ملك ماتركها لحظه راح فجاه بعد عند هند.
هند: شو فيك نصور مانك طبيعى .
نصورسرحان مو منتبه لهند
هند:نصور نصور وينك يالله نصور.
نصور انتبه لهندك شو بادك هند.
هند: بشو عام بتفكر ومالك طبيعى النهارده.
نصور: وانتى شو دخلك هند البسى ملابسك ورجعى بيتك.
هند: نصور اول مره اشوفك هيك شو فيك.
نصور : هند انتى ماسمعتى شو عام قول يلاه اتحركى.
هند: خلاص نصور براحتك.
قامت ولبست ملابسها ونصور بيطلع فيها خالصة هند وكانت رايحه .
نصور: هند تعالى هنا.
هند بتطلع على نصور وهى مستغربها وراحت لعندوه نصور قام من على السرير ومسك وحها هند وباسها على شفايفها.
نصور: اذا باداك اى شيئ رواحى عند عبود واطلبى منوه .
هند: طيب شكرا نصور.
باس هند تانى على شفايفها وقال لها.
نصور: فيكى تروحى هال. وترك هند ماشت وراجع تانى على السرير.
نصور: انا هال بادى ياكى انتى ملك.




ملك : والله يعنى دى واحدة من شركات نور.
نوره : نعم شوفتى يعنى انتى اكييييد راح تستفدى.
ملك: نوره انا اتاخرت راح اشوفك بعدين.
نوره: ليش لسه بكيرا.
ملك:معلش عبال ماارواح راح توحشينى كتير .
نوره : وانتى اكتر فكرى فى الموضوع
ملك: امممممم بادك يانيا افكر.
نوره: اها بادى.
ملك: طيب بنشوف سلام.
نوره : سلام خالى بالك من حالك.
ملك : اكييييييد ان شاء الله . وراحت





عبود وريم فى السيارة كانت ريم نايمه من كتتتر التعب وعبود وقف بالسيارة تحت بيت ريم جلس يطلع على ريم وكانت شكلها مثل الملك قرب من ملك وباسها على رقبتها وجلس يشم رحتها .
عبود:ريم ريم, يلاه قومى كل هاده نوم.
ريم: امممممممم والله ماحاسيت خلاص وصلانه
عبود: اى وصلانه
ريم: طيب انا باخد اغردى وبروح وانت شو راح تعمل.
عبود:يعنى شو بادى اسويها راح اورح على البيت وبنام.
ريم: ماشى خالى بالك من نفسك.
عبود: تصبحى على خير ريم:
ريم: وانت من اهلوه , سلام. وخد الغرد وقفلت باب السياره وهو جلس يطلع عليها حتى داخلت البيت


داخلت ريم بيتها وطلعت على غرفتها وحاطت الغراض على الارض ونامت من غير ما تغير ملابسها داخلت ام ريم عليها كانت نايمه قالت: والله مانى عارفه امتى راح تعدى فى البيت مثل الناس.



وصل عبود وداخل البيت كان اخوها جلس
احمد اخوه عبود اكبر منه بسنه طيب ومتفهم وبيحب اختوه اوووووى.
عبود عايس معها ابوه واحمد اموها ماتت من وهى صغيره عندها 6 سنين وابوها اتجوز مره وفشل وطالق زوجتوه وربها عيالوه والحين هو على المعاش.
احمد: كيفك.
عبود كان سعيد لانوه كان معها ريم : انا كويسه جدا وانت
احمد : انا الحمد الله والله شكلك مبسوطه.
عبود: اها كان يومى حلو كتير.
احمد : امممممممم طيب.
عبود: اها يلاه انا بروح اخد شاور وانام.
احمد : تصبحى على خير.
عبود : وانت من اهلوه.




نصور كان نايم وبيفكر فى ملك وبيطلع فى الصوره.
ملك كانت جلس فى غرفتها بتفكر شو تعمل تروح تشتغل معها نور ولالا وهى محتاجه فلوس
عبود وهو وقف عند المرايه وبيفتكر وهو بيبوس برقبت ريم وبيبتسام ومبسوط جدا
ريم كانت نايمه حمود وهو جلس يكتب وهو حزين.


صاحه نصور من النوم وداخل الحمام ياخد شاور

عند ملك
صاحة ملك من النوم وهى مكسلها طلعت من غرفتها شافت ابوه.
ابو ملك: كيفك بنتى؟
ملك: الحمد الله بابا وانت كيف حالك اليوم؟؟
ابو ملك: الحمد الله بنتى.
ملك : وين ماما ونواف ؟؟
ابو ملك: امك بالمطبخ بتجهز الفطار واختك لسه ماصاحت من النوم.
ملك: طيب انا بروح اشوف ماما.
ابو ملك: طيب بنتى.
دخلت ملك المطبخ كانت اموه عام بتسوى الفطار.
ملك: كيفك امى اساعدك.
ام ملك: لالا بنتى انا خالص خلاصت .
ملك:طيب انا بصاحى نواف . وهى طلعها.
ام ملك: ملك.
ملك: نعم يا امى بادك شيئ.
ام ملك: ايوه بنتى بادى فلوس علشان علاج ابوكى خلاص وبادى اشترى شويه حاجات لنواف.
ملك وهى مدايقه لانها مو معها فلوس: طيب امى الى بادك ياه بس المساء بعطيكى.
ام ملك: شكرا بنتى.
ملك: يلاه انا رايحه عند نواف .
داخلت عند نواف ملك: نواف حبيبتى اصحى نووووواف.
نواف وهى نايمه: يالله اتركينى شويه بس والله باجى على طول.
ملكوهى تضحك: يلاه نواف والله بادى اشوفك.
نواف : خالص 5 دقائق بس ممكن اختتتتى.
ملك: طيب وباستها وطلعت من الغرفها.



طالع نصور من الحمام ولبس واخد وموبيل ونزل ركب السيارة بتعتوه واتصل على خالد
نصور: هلا خالد شو عاملت؟
خالد: كل شيى باداك ياه صار.
نصور: يعنى عارفت كل شيئا .
خالد: ايوه استاذه نور.
نصور: خلاص خالد تعال على الشركه حالان.
خالد: انا فى الطريق.
نصور: ماشى سلام وقفل معه واتصل على عبود.

نصور : هلا عبود كيفك؟
عبود: بخير وانت اشلونك؟
نصور: الحمد الله وينك.
عبود: انا فى البيت بحاضر اوراق المنقصة.
نصور: طيب انا رايح على الشركه بشوف شيئا وباجى على قاعة الاجتماعات لا تتاخر انا بادى اخد هيا المنقصه دى ومابادى تروح عليه.
عبود: لا تقلق راح تاخدها ان شاء الله واحنا ضامنين ها الشيئ نصور.
نصور: طيب لا تتاخر بخاطرك.



عند ريم لسه صحيها من النوم خرجت من الغرف نزلت تحت كانت مامته وابوه عام يفطروه نزلت تفطر وهى بتجلس.
ام ريم: لسه فايقه الحين؟
ريم: امممممم
ام ريم: وين كنت انبرح وليش اتاخراتى.
ريم: كنت فى المول بشترى شوية حاجات مع عبود.
ابو ريم: لو هتخرجى تانى ياريت تقولينا.
ريم: حاضر انا اسفه انى خرجت من غير ما اقول اسفه ياريت متزعلوش منى.
ام ريم: خلاص بنتى بس ابقى قولى.
ريم: ماشى ماما اسفه اسفه بابا.




دخلت ملك المطاعم وغيرت ملابسها وخرجت وكانت مدايقه جدا ومحمد خد بالوه انها مدايقها.
محمد: ملك شو فيها شكلك زعلانه.
ملك: لا محمد مفيش حاجه.
محمد: لالا انتى عام تكذبى لااحسن تكونى زعلنها انى مجايتش اخدك اليوم بس والله انتى الى مابادك.
ملك: هههههههه والله مو وقتك.
محمد: طيب ليش مدايقها.
ملك: بادى اخد سولفها من المرتب بس المدير مو موجود شو بادى اعمل .
محمد: طيب انا بعطيكى .
ملك: لا شكرا انا بادى سولفها من الرتب .
محمد: طيب خلاص هال ان شاء الله بيجى.
ملك: ان شاء الله.




وصل نصور على الشركه وراح مكتبوه وخالد وراها خد منوه الظرف
خالد: هاده فى كل شيئ عنها.
نصور: ماشى خالد شكرا اليك . وكتبلوها شيك ودهولوه
نصور: هالمنلغ اليك شكرا على مجهودك.
خالد: شكرا اليك والله مالوه لازوم شكرا اليك عن اذنك . وراح
خد نصور وارق المنقصه من المكتب وخرج راح على قاعه الاجتماعات وكان عبود هناك دخلوه معها بعض هوم والمستشارين بتعهوم وبعد ثلاث ساعات وراست المنقصه على نصور وفرح جدا لانها خد الى بادوها باها وقرر بمناسبه دى يعمل حفله عندوه فى القصر بليل ويكون البوفيها من المطاعم الى فيها ملك.


عبود اتفاق معها المطاعم على الحلفه وعلشان ملك كانت محتاجه وفقت تروح وهى متعرف انها عند نور او نصور وكان معها محمد ونصور عزام رفجاتوه واصدقاوه وحمود وريم وكلوه خاضرررر نفسوه واجاها المساء ونزلت ملك من العربية الشغل ادام القصر نور


شو رايكم حلو ولا لا اكمل ولا لا؟
شو توقعتكوم؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
رواية ( ملك وشيطان)
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى بويه :: القسم الأدبـي :: القصص والروايات-
انتقل الى: